karinenpeter.reismee.nl

Update

Hola gente!

Het is weer even geleden dat jullie wat van ons hebben gehoord, dus bij deze een update.

Afgelopen weekend waren we in NL! Dat was helemaal leuk. We hebben het niet groots aangekondigd op onze blog, omdat het een verassing moest blijven voor Barbara (zusje van Karin). Uiteraard heeft zij de Vierdaagse weer zonder problemen uitgelopen (6e x) en de hereniging die echt briljant was (zie foto's), ging gepaard met traantjes van beide zijden en dikke knuffels. Ook zijn we langs alle vrienden en familie geweest van beide kanten en hebben op zaterdag een briljant festival gehad in het Amsterdamse bos; 'Day at the park'

Maar goed, deze blog gaat natuurlijk over Barcelona...

Vorig weekend zijn we naar een open lucht film geweest. Naast het kasteel op de berg Montjuic worden gedurende de zomermaanden allerlei leuke films vertoond. Lekker picknicken op het gras en film kijken. De film is in originele versie met Spaanse ondertiteling. Moet te doen zijn, zou je denken! Helaas troffen wij een film die van origine Hebreeuws was.. Waltz con Bashir. Super goede film, wel beetje vaag omdat het helemaal ‘getekend' is, maar echt een aanrader. Hebreeuws verstaan we niet, dus bleef over de Spaanse ondertiteling lezen. In combinatie met film kijken. Ging toch wel prima eigenlijk.

Verder heeft Karin terugkoppeling gehad van het sollicitatie gesprek vorige week. Gezien we in de maand augustus op vakantie zijn, gaat deze functie helaas niet door want ze zoeken voor per direct iemand. 2 weken werken en dan 3 weken weg is helaas geen optie. Karin wil niet op zondag werken en veel functies waar zij voor in aanmerking komt vragen helaas wel het werken op zondag. Dus al 3 banen zijn afgevallen. Erg vervelend allemaal, maar goed we zoeken verder!

Het probleem wat hierdoor wel ontstaat is dat wij niet al te lang durven vast leggen qua huurcontract, terwijl onze huurbaas heeft gevraagd of wij tot het eind van dit jaar willen bijhuren.. Wij zijn dus weer in gesprek met haar voor een kortere periode (liefst alleen tot eind september), maar zijn ook weer begonnen met het zoeken naar andere woonruimte voor kortere tijd. Heel vervelend eigenlijk, omdat we het liefst gewoon ergens ‘settelen'.

Bueno...., leuker nieuws is dat Karin via een internet een language exchange heeft geregeld. Ricar, nickname Cooky, wil graag NL leren en wij natuurlijk Spaans. Dit zorgt voor leuke taferelen. Cooky vertelde op onze 2e afspraak dat hij graag eten kookt en dat hij ook ‘iedereen' lust... Whahaaahaaaa!! .....Nee...., da's lullig! Zulke acties hebben wij natuurlijk ook in het Spaans! Het is wel echt heel leuk om op deze manier Spaans te oefenen, maar het blijft een lastige taal.

Verder heeft Karin vorige week nog een sollicitatiegesprek gehad naar aanleiding van een open sollicitatie. Ook weer op zijn Spaans compleet met assessment. Totaal onduidelijk voor welke functie dit gesprek was... (soort van ‘documentmanager'). Kreeg een hele saaie tekst over de historie, missie, visie van Hewlett Packard waar alle fouten (?) uit gehaald moesten worden en daarna een test met vragen over Word... HELP!!

Dinsdag zijn we een dag op stap geweest met Joost, een collega van Peter, en zijn vriendin. Natuurlijk hebben we ook gefietst. Van geen kwaad bewust wilden we onze fietsen parkeren in het fietsenrek waar een agent bij stond. Hij sprak ons aan en tot onze verbijstering kregen we een officiële waarschuwing! Wat blijkt: je mag niet met 2 mensen op 1 fiets, als er maar 1 een Bicing pas heeft....

Ook hebben we de afgelopen weken een paar leuke feestjes bij mensen thuis gehad. Hierbij is het de bedoeling dat je zelf eten en drinken meeneemt en verder staat er lekker muziek op en kun je blijven zo lang je wilt.

Het 2e feestje was een week later (bij mensen die we op de 1e hadden ontmoet, zo gaat dat hier) op een echt fantastische locatie in een penthouse met supergroot terras en met een prachtig uitzicht over de stad! Lekker BBQ-en en Spaans oefenen.

Ook hebben we nog een mooie show van Tony Hawk gezien (Karin noemt hem 'skater Huppeldepup'). Fanatieke snowboarders als we zijn, wilden we dit natuurlijk niet missen!

Nu weer terug in BCN na ons weekendje Holland. Boodschappen gedaan, wasje gedraaid, vacatures gecheckt en bezoekje gebracht aan Parc del Laberint. Mooi stadpark uit de 18e eeuw met zoals de naam al doet vermoeden een doolhof. Zowaar nog best moeilijk J

Amigo's y Amiga's de Hollanda, muchas gracias por leer nuestro blog y hasta pronto!

Heidi

Weer een erg leuk stukje!!!!!
Eigenlijk moet je bij een tijdschrift informeren of je niet een stukje kan schrijven over jullie verblijf in barcelona, (terugkerend elke week) en dat jullie dan een vette vergoeding zouden krijgen....

Was leuk om net weer geskypd te hebben! En het was natuurlijk helemaal leuk om je weer vorige week weer gezien te hebben en Peter natuurlijk ook!!!

Kus

Renneke

Hoi, hoi,

Leuk om weer wat van jullie te lezen!
Vooral die sollicitatieverhalen, inderdaad echt Spaans!

Ik heb nog wel een klein echt 'Florijn' verhaal :)
Afgelopen 2 weken waren wij super lekker op vakantie in Italië. Liggen we samen aan het meer, komt André tot de conclusie dat we echt alles mee hebben genomen......hij had alleen geen zwembroek mee.... Tja soms heb je dat!

Veel succes weer!

Liefs André en Renneke

Kirsten

Hey hoi,

Het is altijd leuk om weer een verhaaltje van jullie te lezen. Al had ik jullie natuurlijk donderdag nog gezien en gesproken. Dus barbara was helemaal in shock. Ik zeg "goed gedaan"..

Karin, jammer dat de baan niks geworden is. Maar wie wil er nou werken in een gebouw met zo'n lift...

Ik ben nu de spullen voor de vakantie aan het pakken. valt niet meer hoor, vooral wat ik allemaal niet mee moet nemen voor Jette. Gelukkig hebben we een bagagekar achter de auto. kan mama mooi veel voor d'r meenemen.

De volgende blog zal wel na jullie vakantie zijn. Dus voordat ik het vergeet. Ontzettend veel plezier en ga genieten.

Liefs
Kirsten, Jeroen en Jette

Nita

Ja, altijd leuk om iets van jullie te horen. Da's ff genieten. Op naar de volgende sollicitatie, heus je gaat het best redden. Eerst lekker op vakantie, geniet ervan. Groet Nita (nog 7 weken en dan oma...)

Kirsten

He, Super dat Peter een baan heeft!
Echt top!
Nu hopen dat jij (Karin) ook snel iets vindt wat goed bij je past!
Sorry voor de late reactie, maar we waren lekker op vakantie.
Hebben dus de finale van WK tussen de Fransen zitten kijken, die trouwens vooral voor Spanje waren....
Maar de teleurstelling was ook in Frankrijk erg groot voor ons groepje Nederlanders toen Nederland verloor!
Heel veel plezier tijdens jullie vakantie!!
Geniet ze nog van jullie avonturen!
Liefs Kirsten!

Annemieke Kuperus

Hallo Karin,

Hier een bericht van mij. Ik hoop dat deze wel aan komt, de vorige keer heb ik iets niet goed gedaan.
Leuk om jullie verhalen te lezen. jammer dat er nog steeds geen goede baan voor je is. jullie maken toch wel heel veel gezellge dingen mee. Mis je wel hoor, maar kan heel veel gebruiken van wat jij mee heb geleert. Ik blijf je volgen en wens jou en Peter heel veel goeds en Plezier.