karinenpeter.reismee.nl

Meiden invasie!

Hallo allemaal,

Oh oh, wat gaat de tijd snel! Weer een week voorbij in ons geliefde Barcelona..

Hoogtepunt van deze week was natuurlijk het bezoek van mijn vriendinnetjes! Super gezellig! We zijn lekker uit eten geweest. Parc Guell bezocht met zijn Gaudi huisjes, mozaïek bank en muzikanten. Ook de World Press Photo tentoonstelling gezien. Veel sport en natuurfoto's. Toen we onze afvroegen waar de normaal zo bekende actualiteiten foto's waren werden we ineens in de volgende zaal geconfronteerd me het al het wereldleed (stenigingen, Amerikaanse soldaten terug uit Afganistan..), wat ons deed denken ‘hadden we onze grote mond maar gehouden!' Het is niet goed om je ogen te sluiten voor het leed in de wereld, maar deze foto's had ik zelf persoonlijk liever niet gezien..

Op zondag was de paus in het land! Hij heeft de Sagrada Familia ingezegend. We hebben hem niet ‘live' mogen aanschouwen, maar daar hadden we dan ook niet echt behoefte aan gezien we de dagen daarvoor al een paar keer langs de Sagrada waren gekomen en de honderden stoelen, politieagenten, grote TV schermen en TV ploegen en rondcirkelende helikopters boven ons huis hadden gezien. Er werden duizenden mensen verwacht... en er zijn er uiteindelijk rond de 250.000 (!) geweest om de wijding van dichtbij te aanschouwen. Met als resultaat afgesloten bicing-rekken, afgesloten straten en om de 3 meter een politieagent voor de Sagrada omdat men bang was voor aanslagen. De homo's in de stad hebben een zoen-flasmob (elkaar precies op een bepaald tijdstip vol op de mond te zoenen om dan naar een minuut weer in de mensenmassa te verdwijnen) voor de Sagrada gehouden, deze was al vooraf groots aangekondigd via Facebook. Uiteindelijk zijn er 200 homo's op komen dagen. Ook hiervan betreuren wij niet dat wij het gemist hebben :-)

Op maandag zijn de meiden weer huiswaarts gekeerd. Wat was het ineens stil & saai! Ook Peter vond deze meideninvasie super leuk! Hij is dan ook goed in de watten gelegd met een verjaardagscadeau en er werd lekker voor ons gekookt. Dank jullie wel, ladies!

Dieptepunt van de week was onze douche. Van het een op het andere moment hadden we op zondagochtend geen warm water meer. Ach, koud douchen kan ook wel voor een keer.. Not! Het water uit de douche is echt ijs en ijskoud! Maandag is de geiser weer gerepareerd, om vervolgens op dinsdagochtend weer kapot te gaan... Een monteur is 2,5 uur bezig geweest om uiteindelijk tot de slotconclusie te komen dat hij het niet kon repareren.. Woensdag is de vader van Montse langs geweest, samen met een vriend. Twee hoogbejaarde mannetjes waarvan het al een wonder is, dat ze al de trappen op kwamen. Had er dan ook niet veel vertrouwen in dat ze de geiser konden repareren... Dit lukte dan ook niet, waarop het tweetal besloot een nieuwe te kopen. Nadat ze 2 uur bezig waren geweest met deze te installeren gaven ze het maar op. Weer een dag zonder warm water.. De volgende dag (donderdag!) is weer een monteur langs geweest en deze boekte meer resultaat. Heerlijk, we kunnen weer warm douchen!!!

Hasta luego y un buen fin de semana!

lyanne

Wat een leuk verhaal weer... :-)
Het was echt gezellig!!!!! xxx