karinenpeter.reismee.nl

Feestelijkheden

Lieve mensen,

In de afgelopen weken hebben we ook weer erg veel feestelijkheden meegemaakt. Twee weekenden terug hebben we vrijdag een feestje van Peter zijn werk gehad wat uitmonde in een lallende bende, met als ‘hoofdlaller' de teamleider van Peter.. Altijd leuk om te zien..

Die zaterdag hadden we een feestje van Karin haar werk en daar werd Peter wel geconfronteerd met het erg ‘ambitieloze zooitje ongeregeld' waar Karin mee werkt. Totaal niets voor Karin eigenlijk maar..... er wordt wel geld verdient & internationale ervaring opgedaan!! Joepieeee!

Vorige week vrijdagavond zijn wij nog even door het centrum wezen wandelen en hebben we toevallig gedeeltelijk de mis mee gemaakt bij de Santa Maria del Mar in de wijk Ribera. Een heel mooie en indrukwekkende kerk die enorme populair is hier in Barcelona, vanwege de indrukwekkende binnenkant en buitenkant uit de 14e eeuw.. De kerk van de internationale kooplieden op zee (aldus Karin). Om hier te kunnen trouwen, mag je min. 2 jaar (!) van tevoren vast reserveren en dan maar hopen dat je die 2 jaar samen doorkomt.Ook mooi om 's-Heeren zegen op u daal' in een andere taal te horen.

En eindelijk hebben we Granja Viader bezocht.. De vorige keren was'ie steeds dicht!Dit is nu een echte ouderwetseGranja, oftewel 'melkbar' met authentieke, marmeren tafeltjes en keramische tegeltjes. In een Granja kun je allerlei verse zuivelproducten krijgen. Natuurlijk heerlijke melk gedronken en de beroemde Crema Catalana geprobeerd. Soort Crème Brûlée. In Nederland zijn we daar niet bepaald fan van en helaas gold dat ook voor de Crema Catalana... (zie voor de fotoupdate 'Barcelona')

Bezoek gehad van Willem en Linda.Hun vlucht had 2 uur vertraging, maar aan hun humeur was dat niet te merken, want ze waren erg vrolijk. Tot een uur of 3/4 's nachts lekker zitten kletsen en wijn drinken. Zondag zijn we naar de kerk geweest en daarna lekker in het park gezeten. Maandag en dinsdag, waren zware werkdagen voor ons, want die 2 vakantiegangers hadden lekker weer, zijn lekker op het strand geweest en Willem is zelfs nog het water in geweest. Ze maken nu vast met ernstig bruine koppies Nederland weer onveilig..

Dinsdagavond hebben Willem en Peter nog lekker in Bar Amsterdam de wedstrijd van Ajax tegen Auxerre naar een goed einde geschreeuwd, inclusief de nodige alcoholische versnaperingen. Die waren wel nodig, want vlak daarvoor waren we op pad met de Gocar aan het crossen geweest (een soort, uitvergrote, knalgele speelgoedauto), die je als toeristenbegeleider door Barcelona leid, maar dat duurde helaas iets te kort.. na een kwartiertje stond daar oom agent te tetteren dat we ergens niet mochten omdraaien. Hop 3 kwartier verder. Hop 8 agenten en een sleepwagen verder en hop 100 euro lichter konden we hem weer terugbrengen... ...eikels!

Afgelopen weekend met Nadege en Oscar op stap geweest. Onze Franse vriendin die zich diep in haar hart een Duitse voelt, en Oscar, op en top Catalaan. Top op heden nog geen stel, maar het zit er wel aan te komen

Laughing
. Verder lekker rustig weekendje met zaterdag relax-niets-doen-op-de-bank. Zondag naar de kerk en we zijn bij een soort van Bijbel-kring van onze kerk geweest. Was erg leuk, met onze dominee en nog 2 andere stellen. Allemaal Amerikanen, dus typisch Amerikaans, erg grappig. Volgende week gaan we weer!

In één van onze favo wijken in Barcelona, Gracia, de Verdi bioscoop bezocht voor Red Social. Oftewel Facebook-the movie! Mocht je 'm nog niet gezien hebben, echt een aanrader. Deden wij maar zo'n uitvinding..

Goed, we houden het weer even voor gezien met schrijven.. Zijn druk met de voorbereidingen voor Peter's verjaardag.

Hasta luego!

Steef & Gerrie

Weer genoten van jullie verhalen en inderdaad Willem zag er echt bruin uit toen ik hem in een flits zag. Geniet maar lekker van alles en karin zelfs van je werk...Alvast gefeliciteerd met je verjaardag Peter, een hele bijzondere verjaardag in het wereldje waar jullie nu in leven en maak er een leuke dag van en zeker een leuk feestje met alle lieve mensen om je heen. Karin jij ook gefeliciteerd met je lieve kereltje en veel plezier maar dat zal julie lukken.
Er is een kaartje onderweg naar jullie met een dikke knuffel van ons

Andrea

Hiep Hiep Hoera!

Peter, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!! Karin, gefeliciteerd met je mannetje!

fijne verjaardag! en er komen vast wat spaanse vrienden een biertje bij jullie doen, dus een gezellig feestje toegewenst!!!

Gezellig om de blogs te lezen en goed dat de monteur het lek heeft opgelost! Nog een week ofzo en dan komt er weer een pepernoten voorraad jullie kant op, Geral kan er vast wel wat kwijt in haar bagage.

Super bedankt voor jullie leuke kaart! als het goed is komt er voor Peter zijn verjaardag een kaartje aan.

Hasta luego
xs Andrea

Kirsten

Hallo Peter en Karin,

Peter, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

Karin, jij natuurlijk gefeliciteerd met Peter!!!
Klinkt weer allemaal super leuk en gezellig.
Behalve dan die ontmoeting met de agenten uiteraard.

Veel plezier komende weken!
Liefs Kirsten

Linda

Hoi Peter en Karin,

Van harte gefeliciteerd Peter.
Voorbereidingen allemaal gelukt Karin?
Fijn weekend
Liefs Willem en Linda

Barbera

Er is er 1 jarig... HOERA, HOERA... dat kun je wel 'zien'dat ben jij, Peter!!!
Gefeliciteerd met je verjaardag!
x bar en wim
poot binkie en pluk

Julian

Heee,,,
Still kickin' it in Barcelona dus...
Have fun!
Mzzltov