karinenpeter.reismee.nl

Peter's verjaardag!

Goedemorgen!

Ricar, mijn (Karin) language exchange is een enorme Nederland fan. Daar hij in de lente de grote steden heeft aangedaan, heeft hij nu Schokland, Giethoorn, Urk en Friesland met een bezoek vereerd. Ricar die erg trots was op zijn vorderingen in de Nederlandse taal liet me vol bravoure weten zijn Nederlands sterk verbeterd te hebben. Zijn 1e zin was dat hij het ‘ Erg jammer vond, toen hij weer met het vliegtuug terug naar huus moest..' Ook had hij enkele Friese woorden in zijn vocabulaire opgenomen, die hij nu maar weer snel gedelete heeft...

Om hem te hepen met zijn huiswerk had hij zijn cursusboek meegenomen. Hij was nu beland bij het hoofdstuk ‘Nederlandse man wel knap, niet sexy'. Met als inhoud dat de Nederlandse man absoluut niet wist hoe te flirten, maar daarentegen wel de goede looks & lengte heeft Geweldig,wat heb ik gelachen!

Ook had hij tijdens de Nederlandse les een liedje geleerd, wat hij mij toch echt even wilde laten horen. En zo kon het gebeuren dat we midden in een bar op Ricar's foon via youtube naar Willeke Alberti's ‘Ome Jan' stonden te luisteren: ‘En we gingen op vakantie van het geld van Ome Jan... ‘

Vrijdag 29 oktober was mijn (Peter)30e verjaardag! We hadden besloten om gewoon alle leuke mensen uit te nodigen waarmee we op een of andere manier in contact zijn gekomen in het afgelopen half jaar. Dat bleken in totaal zo'n 25 mensen te zijn! Best veel voor zo'n korte tijd. Ik was best zenuwachtig, omdat ik in Nederland gewoon altijd een knalfeest geef (als ik het hou) met allemaalvrienden en hier werden allemaal losse stukjes aan elkaar gelinkt en moesten we maar zien...

Anyway, 's ochtends vroeg verraste Karin mij met een versiert huis(slingers en ja echt waar, een NL vlag, jongens bedankt!)en een heel leuk cadeau, namelijk een parachutesprong!Op mijn werk was het eigenlijk ook een dolle boel en ik voelde me erg jarig! Na werktijd, heeft Karin me nog verrast met een lekker taartje bij Bubo, voor de Santa Maria del Mar. Compleet met kaarsjes die uitgeblazen moesten worden. Daarna hebben we met 11 mensen gedineerd in een heel leuk tapas restaurant en uiteindelijk met nog eens 5/6 mensen extra afgesloten in Bar Amsterdam. Helemaal top!

Jullie natuurlijk bedankt voor alle kaartjes, sms-jes, telefoontjes, blogberichtjes en mailtjes!

De volgende dag heb ik als cadeau van een collega ook nog ‘first class' Barcelona - Sevilla gekeken in Camp Nou. 5-0 !! Lucky me. Heb genoten van het Barca-lied en gelachen toen mijn collega vertelde dat hij vroeger geen eten kreeg als hij het lied niet goed wist op te dreunen..!?!?!

Op mijn werk wordt ik inmiddels al ingewerkt op mijn 3e grote IT-project, dit keer voor CA Technologies. Mijn knowledge in de IT business is nog steeds groeiende!

Goed, dit was het weer voorlopig..

Hou doe en bedankt!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!