karinenpeter.reismee.nl

Hollanda, el nuevo campeon mundial!

Buenos tardes,

We zijn sinds een week geïnstalleerd in ons nieuwe appartement! Dichtbij de Sagrada Familia en het is erg mooi. We huren dit van een wat chaotische, gipsy achtige Spaanse die tijdelijk in Duitsland zit en naar Birma gaat om ontwikkelingswerk te doen en te strijden voor de mensenrechten daar. Het appartement is precies zo als zij is; alternatief en mooi, maar ook erg chaotisch. Ze heeft al haar (en dan ook echt alles!) persoonlijke spullen achtergelaten en om onze spullen kwijt te kunnen, hebben wij antieke nachtkastjes, keukenkastjes en allerlei andere kastjes moeten ruimen... Maar we zijn erg blij met ons nieuwe woonplek!

Woensdag 23 juni was het San Joan. Heel Barcelona (vrienden, stelletjes en zelfs hele gezinnen) verzamelde zich de hele nacht op het strand om al knallend met vuurwerk de kortste nacht van het jaar te vieren. Erg gezellig. Vergelijkbaar met onze Oud & Nieuw in combinatie met een strandfeest. Er schijnen talloze vreugdevuren te zijn, maar die hebben wij gemist

En dan natuurlijk voetbal! Perfecte pot donderdagavond tegen Kameroen. Zijn blijven hangen tot de tent sloot ;-) Dinsdag de 29e was natuurlijk ook weer briljant en zelfde recept! Op naar vrijdag. Karin heeft nog nooit zoveel voetbal gekeken als in de afgelopen weken. Gezien we bevriend zijn geraakt met een Duits meisje (Jennifer) en een Spaanse jongen (Oscar) worden we nu sociaal ‘gedwongen' óók hun wedstrijden te kijken.

Met Spaans maken we zeker vorderingen. We zijn nu verhuisd van de middag naar de ochtend klas en dat bevalt zeker beter. S'middags zijn we druk met leren, werk zoeken etc. Karin heeft van het weekend er sollicitaties uitgedaan en Peter heeft woensdag een 2e gesprek.

Peter heeft een playstation3 aangeschaft om lekker online te gaan gamen tegen wat vrienden uit Nederland (soort van ‘ ik onderhoud mijn sociale contacten actie ;-), dus ook vanaf hier is voetbal mogelijk.

Okay..., er is vast nog het e.e.a. vergeten, maar hiermee hebben jullie weer een mooie update.

Gracias por leer nuestras aventuras y hasta pronto!

Berry&Winny

He, erg leuk om al jullie verhalen te lezen :-) We hebben nog niet eerder gereageerd ivm drukte maar HOERA, WINNY is GESLAAGD, dus kan nu genieten van haar verlof en jullie een reactie geven :-d Wat betreft gezelligheid en feestjes hebben jullie het wel heel goed in Barcelona zeg, heerlijk!! Geniet ervan :-) Wat goed Peter dat je op 2e gesprek mag komen, hopelijk is het wat!! Waar heb je precies op gesolliciteerd?? We hopen dat jullie snel wat werk vinden!!

Nog even een vraagje van onze kant; hoe / waarop of elders kunnen we jullie bereiken als puk is geboren?? Natuurlijk bellen we jullie dan zsm als dit mogelijk is!

Knuffel van jullie neef en nicht en kus van ons, we denken veel aan jullie en bidden voor jullie....

Geniet van deze mooie tijd saampies.....

xx Berry - Winny - Tristan - Mirthe - ...........

Tjulo

Olaaa, leuk om jullie verslag te lezen! Peter, succes met je 2de gesprek vandaag!
En ik zie je wel online potje Holland-Spanje
Karin veel succes toegewenst met solliciteren, ik hoop dat je een leuk job kan vinden daar!
X

kirsten Thuis

He Karin,

Klinkt echt super gezellig dat strandfeest annex oudjaarsavond!
Lijkt mij gezellig al dat voetbal kijken met nieuwe vrienden in de kroeg e.d.
Ben ontzettend jaloers ondertussen!
Hoe gaat het met jouw sollicitaties en hoe ging het 2de gesprek van Peter?
Hopelijk vinden jullie snel een leuke baan daar in Barcelone!!
Dikke knuffel,

Kirsten

Nita

Hallo Kaatje,
Klinkt allemaal erg geweldig. Alsof je ons niet mist..
Mijn vakantie ziet er bijna op. Prachtig weer gehad en Friesland was geweldig vanaf de boot. Veel gezien, prachtige natuur wat wil je nog meer. Hoe gaat het met jou sollicitatie? Al wat op het oog of heb ik wat gemist? En Peter, ik ben benieuw hoe het is afgelopen. Rick is gestart in Beatrix. Hij vindt het helemaal geweldig, hij is blij met zijn baantje en krijgt allerlei complimenten (en dat hoor je niet vaak). Nou meis, zet'tem op, we spreken elkaar. X Nita