karinenpeter.reismee.nl

Hola amigos y amigas!

Hallo,

Vanuit Barcelona hebben wij natuurlijk ook gekeken naar onze ‘glorieuze' overwinning op Denemarken. Eerst vanuit Bar Amsterdam, maar dat was zo druk dat we uiteindelijk bij een ander NL-er thuis zijn gaan kijken. Vandaag waren we ruim voor de wedstrijd aanwezig, veroverden een uitstekende spot en hebben lekker staan schreeuwen. Jammer dat er wat weinig spektakel was voor het doel, maar winst en plaatsing.. hatsjeee!

Pervolgende weekhebben we een nieuw appartement! Dicht bij de Sagrada Familia en (ook dit keer :-)erg mooi. Beetje gipsy ingericht en van alle gemakken voorzien.. dus we zijn er errug blij mee. Geen logeerkamer dit keer, maar uiteraard wel in het bezit van een bank (jullie zijn dus welkom!!). Ook is er een Bicing-rek dichtbij, dus dat is ideaal.

Sinds deze week hebben we het stadspark & het strand aangesteld tot onze huiswerk-plek. Waarom binnen leren als het ook buiten kan? Onze Spaanse woordenschat is inmiddels uitgebreid tot het beschrijven van je uiterlijk, je karakter en natuurlijk je stamboom. Zeer nuttige informatie, zoals je zult begrijpen. Gelukkig spreekt Karin nog een aardig woordje Spaans en redden we ons zo goed. Na volgende week hebben we onze lessen weten te verplaatsen naar de ochtend. Dat is stukken beter denken wij..

Deze week hebben we voor het eerst gefietst met de Bicing en het is een hele uitdaging! Sommige rekken zijn leeg, andere hebben fietsen met piepende (iedereen hoort je al van verre aankomen) ofblokkerende remmen, bewegende zadels of andere ongemakken. We hebben het al gepresteerd om onze fiets terug te plaatsen met de tas er nog op (die wilde we er af halen, nadat we de fiets in het rek hadden gezet), vervolgens blokkeert de fiets in het rek met de tas gekneld tussen rek en fiets, waardoor je met je pas alle fietsen kunt openmaken om je tas weer te kunnen pakken. Wel heel diefstal-proof dit systeem... ach voor die 30 euro per jaar mogen we zeker niet klagen

Verder zijn we op berg Tibidabo geweest. Vanuit hier kun je de hele stad zien en er staat een prachtige historische RK-kerk. We hebben 2 stripjes meegenomen J Je kunt ze (met een wat ‘vrije' vertaling) vinden bij de foto's. Die zetten we er binnenkort op!

Fijn weekend!

Lobke

Klinkt allemaal heerlijk.. echt op een ontdekkingstocht daar! Hier is het 18 graden.. we gaan tegen het eind van de week richting de 27 graden.. helemaal niet verkeerd!
Adios!
Lobke

Gerrie

Jullie hebben op dit moment echt geen saai leven en studeren buiten is toch helemaal Toppie...
Geniet van alles, dikke knuf Steef & Ger

Kirsten

He top, dat jullie een fijn appartement gevonden hebben!
Echt genieten volgens mij daar in Barcelona!
We hebben het nu op het moment ook niet slecht in Nederland.
De zomer begint tenminste niet met alleen maar regen.
We krijgen deze week ongeveer 24 graden, dus dat wordt ook hier genieten!
Super leuk om op deze manier op de hoogte te blijven van jullie avonturen!
Veel plezier!
groetjes,

Kirsten

Barbera

Wat een uitvinding dat skype he. Er gaat een digitale wereld voor me open :-)
En dat Bicing? Zijn dat fietsen die her en der in Barcelona staan die je ff kan lenen en ergens anders kan terug zetten? Dat is wel handig denk ik, als t op de treug weg regent (dan pak je de metro)
O.. o.. ik ben nog steeds verbaasd van dat skypen wat maf...
En zo'n weblog is idd ook handig, hoef je niet alles 10x te vertellen (wat dan weer wel moet als je met mij skypt..(is dat een werkwoord..?))

Hebben ze in alle winkels siësta? Of alleen de kleine?

Succes met solliciteren en spaanse les!

Lik van Binkie en Pluk
Liefs van Bar en Wim