karinenpeter.reismee.nl

Hola!

Hola!

Hier dan EINDELIJK ons eerste blog-berichtje uit het zo nu en dan regenachtige Barcelona.. Regen? Ja, het regent hier al dagen met af en toe een zonnigeopleving (met name in de middag, als wij op school zitten). Nu is het weekend en lekker weer :-). Erg is de regen niet want we zijn sinds aankomst erg druk geweest. We hebben een intake gehad bij een w&s bureau (zijn gisteren ook al benaderd voor functies), héél veel appartementen gezien, uiteindelijk een erg mooie uitgekozen voor de maand juni. We hebben ons NIE nummer geregeld (soort van sofi-nummer), bank account geopend, spaanse foon gekocht, ingeschreven bij arbeidsbureau, aangemeld voor de Bicing (de stadsfietsen die je kunt gebruiken als je een NIE hebt) zijn met Spaanse les begonnen en hebben al veel leuke mensen ontmoet, zijn met NL vrienden in Parc Guell geweest, hebben op het strand gelegen van Barceloneta, zijn in een mooie club geweest (http://www.oshum.com/), hebben in een super fout maar erg cheapy pakistaans restaurant gegeten met een leuke NL-er, op terras gezeten in El Borne en een super leuke kerk ontdekt! Een Nigeriaans man uit de kerk hoorde dat we op zoek waren naar woonruimte en hij bood ons zijn appartement aan (gratis voor paar maanden). Klonk te mooi om waar te zijn, maar dat was het niet! Het was echt een staaltje van christelijke naastenliefde. Uiteindelijk maar niet gedaan, omdat het erg buiten de stad lag (oftwel niet bereikbaar) en het een chaos was..

Zijn al helemaal gesetteld in ons appartement. Karin heeft een poging gedaan tot het doen van de was en waande zich helemaal terug in de tijd bij het aanschouwen van een dakterras met waslijnen, wasknijpers en de grote witte onderbroeken en hemden van de buren. Helaas dat nadat alles opgehangen was de lucht bewolkt werd en er een enorme regenbui kwam op het moment dat wij niet meer thuis waren...

Tja, we zijn eigenlijk dus alleen nog maar erg druk geweest. 5 uur per dag les (incl. reistijd) en 2 uur studie gaan ook niet in je koude kleren zitten naast al het geregel, maar het is nu lekker weekend en we zijn nog lekker brak van ons feestje in oshum vannacht (5.30 uur thuis betekend altijd dat het leuk is geweest ;-)

Bueno fin de semana!

Liefs Peter en Karin

Myrka

Ha Karin! Gaaf!!!????
Wat zijn jullie plannen in Barcelona?

Myrka

Hoi Karin!
Gaaaf!!!???
Wat zijn jullie plannen in Barcelona?
Groetjes, Myrka?

Bartje

Peter,

Heb je toevallig het roze panterslipje die je van Viola had geleend daar aan de waslijn hangen?

Ronald en Wilma

Hé buurtjes!

Wat fijn om te lezen dat het allemaal lekker loopt met jullie. Zodra jullie de webcam en Skype hebben geïnstalleerd, dan horen we het wel, kunnen we even bijkletsen. Zoals jullie weten gaan we naar Spanje op vakantie, laten we even contact houden om elkaar te treffen. Lijkt ons gezellig. Kunnen we eventueel spullen meenemen als het nodig is. Nou de groetjes en succes met alles!

Ronald en Wilma

Yvonne Meijer (BMN)

Karin!

Wat lees ik nu? Voor lange tijd naar Barca? Wat geweldig. Vertel, vertel! Leuk om weer eens iets van je te horen.

X Yvon

aart-jan, berdien en eunice

Hallo luitjes!
Wat leuk om zo met jullie te kunnen meegenieten van jullie belevenissen!
Heel veel groetjes van ons!!!

Kirsten Thuis

Hallo Karin,

Jullie klinken als een stel bezige bijen!!
Leuk om op deze manier op de hoogte te blijven van jullie spaanse avonturen!
Ik zal proberen (als je dat tenminste wil) je op de hoogte houden van stand van zaken op werk/QuaRijn!
Veel plezier en studeer plezier!!!
Groetjes,
Kirsten

Heidi

Hoi Kaatje en Peter!

Leuk zo'n site!!! Blijven we helemaal op de hoogte!!!

Helaas is skype nog niet geinstalleerd maar ga mijn best doen......... laat het weten als het gelukt is!!!!

Heel goed dat jullie gister in een kroegje de wedstijd van oranje hebben gekeken!!!! Was zeker wel een leuke ervaring?!

Spreek jullie snel,

Dikke kus Heidi en natuurlijk van TIM!!!!!

Linda

Hoi Peter en Karin,

Heel leuk zo'n site. Leuke foto's.
Jullie zullen het wel druk hebben. Nou beide veel succes. En geniet ervan.

Dikke knuffel Linda

Henriette

Hallo Karin,

Wat leuk om met je/jullie mee te mogen lezen! Ga je zeker volgen. Ik mis je al wel hoor op het werk, we hebben in korte tijd zoveel gedaan samen. Nou meid heel veel plezier en succes met al jullie bezigheden in Barcelona!!!

Groeten Henriette

Andrea

Hi Sis en zwager,

Wat leuk dat jullie en blog bij gaan houden! zo te lezen druk, maar wel veel avontuur :-) Heel veel plezier en geniet van de mooie dingen, de mensen die je ontmoet, de taal, gewoon van alles.

Milan kan trouwens kruipen! op de knietjes en hij trekt zich op en loopt van tafel, naar bank, naar deur, etc. wel zichzelf nog vashoudend. Ik zal snel een keer proberen een flimpje door te mailen!

Skype is geinstalleerd!

Kus en knuffels,
Andrea, David en Milan

Ariënne Bons

Hoi Karin,
Mooi om te horen dat jullie zo lekker bezig zijn! Geniet er van (en wij genieten mee van jullie verhalen).

Hartelijke groet,
Ariënne