karinenpeter.reismee.nl

Hola!

Hola guapos y guapas,

Jippie! Goed nieuws. Ik heb een baan!

Heb afgelopen maand bij 3 organisaties gesprekken gehad. De eerste bij een heel leuk bedrijf voor een vacature Tolk/Vertaler en soort van organisator van vakanties. Eigenlijk was alles goed. Tot bleek dat ik daar óók op een zondag zou moeten werken.. Helemaal doorgezaagd in het gesprek dat ik heus niet van mijn principe af hoefden te wijken als ik hier voor koos.. Grumbl.. Ook weer gesprekken gehad bij het bedrijf waar ik al vanaf de zomer mee bezig was voor een leuke functie. Maar helaas na het 3e gesprek afgevallen. En ik heb een gesprek gehad bij een organisatie voor Customer Support om allerlei systeemachtige vraagstukken van Glaxo Smith Kline op te lossen. Klinkt inderdaad erg eng, ik & computers (!). Reden dat ze een Nederlander zochten was dat ze een stuk of 3 telefoontjes in de week krijgen van Nederlandse klanten, dit moet natuurlijk afgehandeld worden en de Nederlandse administratie die daaruit voorvloeit. Verder is het de vragen oplossen van GSK Engeland en Ierland en allerlei administratie daarvoor. Ik kreeg een assessment waarvan ik maar 1 vraag wist.. Had dus nooit gedacht dat ik daar aangenomen zou worden. Help, ik kan niet eens mijn eigen computerproblemen oplossen! Maar goed, misschien ontdek ik een nieuw talent bij mijzelf! (hoorde overigens in het laatste gesprek dat ze expres hele moeilijke vragen hadden gesteld waarvan je de antwoorden niet kón weten. Ze wilden echter weten hoe logisch je redeneerde en of je stapsgewijs dacht, dat kwam er bij mij dus blijkbaar wel uit)

Ben inmiddels begonnen. Zit midden in een trainingsperiode. Mijn 1e indruk is nogal chaotisch. Gestart met een computercrash waardoor er niet veel zinnigs gedaan kon worden. Overdosis aan informatie gekregen. E-learning training gedaan waarbij ik vooraf de antwoorden kreeg (?) omdat GSK wil dat er 100% gescoord wordt... Verder ook erg internationaal. Veel Italianen, Fransen, Engelsen, Spanjaarden etc dus dat is leuk, en het is dichtbij huis (20 minuten fietsen).

Nu weer lekker temperatuurtje maar een week geleden was het wel anders! Met een enorme wind, onweer & regenbui is hier de onofficiële herfst gestart. De straten voor ons huis stonden blank, regenpijpen liepen over en gezien Barcelona richting zee loopt (bergafwaarts) kwam er een waterstroom van een centimeter of 10 hoog langs stromen (zie foto's). Onze nieuwe paraplu van een Chinese bazaar heeft het precies 1 middag en 1 avond volgehouden en aan het eind van de avond waren we doorweekt thuis. Nog net niet door plassen gestampt, maar ik moet opbiechten dat ik de regen heerlijk vond :-) De temperatuur is nu aardig gedaald. Nog steeds korte-mouwen weer, maar wel met spijkerbroek.

21 september waren we 3 jaar getrouwd! Bedankt voor alle mailtjes/sms-jes. We hebben romantisch gepicknickt op het dakterras met sangria en een heleboel kaarsen. Ook hebben we de Chinese Wishing Light opgelaten, die we een paar jaar geleden hadden meegenomen vanuit China. Officieel mag dit niet in een stad. Maar ons dakterras ligt op 5 hoog, dus dit ging prima.

Verder het Mercé festival achter de rug. Was geweldig!Zijn nu alle honderden foto's en filmpjes aan het doornemen:-) Hoop zedeze week op de blog te plaatsen.

Groetjes Peter en Karin

PS onze vriendin Esther is bevallen van een dochter! Lieve Wouter & Esther, van harte gefeliciteerd vanuit Barcelona. Geniet van jullie kleine meid!

Reacties

Reacties

lyanne

Wat een goed nieuws!!!!!! Fijn dat je eindelijk een baan hebt gevonden!
XX Ly

Geralda

Ook een baan... Gefeliciteerd!!! Wat leuk en fijn voor je!!

Nita

Gezellig om jullie leuke berichten te lezen. Verheug me op een handige PC collega!!!
Maar Karin, ik heb groot nieuws:
We hebben een kleindochter gekregen.
We zijn super blij en alles is goed. Het is een moppie en ze heet Liv. Liefs Nita

Martijn

Hoi peter en Karin!
Erg leuk om jullie verhalen te lezen!
Zo te zien aan de foto's vermaken jullie je wel prima..
Veel succes.

Groetjes
mr Shilling

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!