karinenpeter.reismee.nl

Trabajo y otre cosas

Dag lieve blog-connecties ;-)

Ik (p) ben inmiddels bijna een maand aan het werk bij http://www.eims.biz/ en dat bevalt me bijzonder uitstekend. Eims is een heel erg internationaal georiënteerd bedrijf en ik werk dan ook met zo'n 40 collega's uit een stuk of 10 verschillende landen! Italianen, duitsers, fransen, colombianen, een zuid-afrikaan, zweden en ga zo maar door..

De voertaal is natuurlijk Engels, maar werkinhoudelijk ben ik verantwoordelijk voor de sales activiteiten van een 2-tal projecten op de Nederlandse markt. Het gaat daarbij om hoogwaardige IT oplossingen van onze opdrachtgevers, waarvoor ik contacten onderhoud met Managers van IT afdelingen bij grote bedrijven met voornamelijk veel verschillende (internationale) vestigingen. In mijn eerste weken ben ik helemaal suf getraind tot het niveau 'IT-expert' ;-) Met 20 minuten fietsen (strak in kostuum + bijbehorende stropdas!) ben ik op mijn werk en dat is ideaal! Het is bijna jammer, dat we niet de intentie hebben om hier definitief te blijven en dat dit werk dus sowieso maar van tijdelijke aard kan zijn..

Karin heeft overigens ook een baan gevonden, maar daarover later nog meer..

Sinds onze terugkomst in Barcelona (uit Zanzibar) en de start van mij bij mijn nieuwe werkgever, begint Barcelona steeds meer als een ‘thuis' te voelen en niet meer zozeer een spannend avontuur in het buitenland. We vinden nu bijvoorbeeld ook allebei dat de stad eigenlijk best ‘klein' is en dat komt omdat we overal de weg weten nu. Met 1,6 mljn inwoners is dat natuurlijk niet echt zo, maar goed..

Afgelopen zondag is een vriend van ons (Luis) mee naar de kerk geweest. We zitten in een nogal enthousiaste kerk, dus hij werd van alle kanten begroet. Erg leuk. Luis vond het voor herhaling vatbaar en was nog nooit in zo'n kerk geweest, met zoveel blijheid! Dat was leuk om te horen. Let's hope and pray!

Ook zijn we in een bar, soort van open podium, midden in Raval (de artistieke buurt van Barcelona, maar ook de buurt waar je ‘s nachts niet over straat wilt lopen) geweest. Fedde gaf daar een optreden met zijn band. Fedde is een kennis van ons uit El Salvador, die er uitziet als een hardrocker met manen tot halverwege zijn rug, maar overdag is hij tandarts!! Mooi om te zien dat er zoveel creatief talent rondloopt. Voor de muziekliefhebbers onder jullie, ik heb een filmpje gemaakt. Geluidskwaliteit daargelaten geeft het een aardige indruk.

Bij de nieuwe Woody Allen film (You will meet a tall dark stranger) geweest. Dit keer een VOS, dus origineel (Engels) ingesproken en met Spaanse ondertiteling. Helaas speelde er een dame in wiens Engels we zo beroerd kon volgen dat we bij haar de voorkeur gaven aan de Spaanse ondertiteling ;-)

Ook hebben we nog bezoek gehad uit Nederland. Bea & Vincent hebben ons verblijd met hagelslag, stroopwafels en zelfs pepernoten! Zijn gezellig uit eten geweest, in het park gezeten en muzikanten en creatievellingen bestudeerd, rondgefietst door te stad etc.

Bea; de hagelslag is al weer op! ;-)

Groetjes Peter & Karin

Reacties

Reacties

Willem

OEOE

Linda

Dus ik begrijp dat we hagelslag moeten meenemen ;-)
Welke smaak?

Steef & Gerrie

Lieve schatten, wat een mooi verhaal is het weer, het klinkt te goed en te mooi, (gelukkig dat jullie al besloten hadden om om in dec. naar HUIS te komen)anders zou ik bang worden dat jullie in Barcalona blijven en zeker als je baan leuk is en Karin werk heeft.Nog van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag en blijven genieten.
dikke knuf van ons

Lobke

Leuk om jullie update te lezen en fijn dat alles goed gaat! Een baan vinden in het buitenland is letterlijk grenzen verleggen! Werkse!
(p.s. Had ik al verteld dat ik ook een baan gevonden heb :)?

Lobke

Groetjes!

Andrea

de hint voor de hagelslag hebben we begrepen :-)
ik zal een pak in de handbagage proppen!

Tot volgende week.
xs Andrea

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!