karinenpeter.reismee.nl

Tanzania & Zanzibar

Hallo!

Delaatste documenten in orde gemaakt bij de Social Seguridad en.. Peter begint op 2 septemberbij zijnwerk. Spannend!
Verder zijn we nog bij Hospital SanPau geweest (mooi, oud ziekenhuis in de buurt van ons huis), hebben we EINDELIJK de Sagrada bezocht.
Van binnen inderdaad hetzelfde als vanbuiten: bouwput. Maar wel prachtige glas in loodramen.
Met de lift kun je tot het midden van het kathedraal komen, echter met de wenteltrap mag je weer terug. Dit wordt afgeraden voor zwangeren, mensen met hartproblemen en de wat stevigere medemens...
Laten we zeggen, boven de 55 (!)kilo, want zelfs met Karin'sfiguur was het creepy om weer naar beneden te komen door de smalle wenteltrappen (zie foto)

Omdat het niet mogelijk was om via Barcelona naar Tanzaniate vliegen (en weer terug) zijn wij op 5 augustus naar Nederland gegaan om met Geral en Ed naar Tanzania te gaan.
Met een jeep op avontuur door de wildparken van Tanzania. We zijn in de Ngorongoro krater, Serengeti, Tarangire en Lake Manyara geweest.
Heel veel verschillende dieren gezien: zebra's (zó leuk), gnoes (ugly..), leeuwen, giraffes, nijlpaarden,buffels, jachtluipaarden, wrattenzwijnen,gazellesetc.
Zelfs nog een aanval gezien van leeuwen opeen gazelle. Het was een ware hinderlaag.Het arme beest wist niet wat hem overkwam, nadat de kudde bijeen gedreven werd door 2 leeuwen, tikte een derde 'm uit de lucht. Ook hebben we een bezoek gehad in ons tentenkamp van een kudde olifanten. Al grazend trokken ze voorbij op een paar meterafstand van onze tentjes.. Compleet met 3 kleintjes. Normaal gesprokenschijnen ze dan juist uit de buurt van mensen te blijven, maar blijkbaar roken deze olifanten het avontuur! Vreemd genoeg had dezelfde kudde ons eerder op de dag de toegang versperd tot een meer. De kleintjes waren in het water en blijkbaar vond tante olifant dat wij wat te dicht bij kwamen... Verder gesnorkeld en gestrandjut op Zanzibar en natuurlijk nog veel meer beleefd:-)

Maandag vertrekken we weer naar Barcelona. De huur van ons appartement hebben we weten te verlengen tot 1 december. Dus we blijven lekker bij de Sagrada!
Ook staan er al veel familie/vrienden bezoekjes gepland voor het najaar. Gezellig! We hebben er zin in!

Tot ziens

Kirsten Thuis

Klinkt als een super leuke vakantie!
Het was trouwens echt top om weer even echt met je te kletsen. Wat een verrassing dat je langs kwam!
Spreek elkaar hopelijk weer snel!
Groetjes,
Kirsten

Emily

Wat een gave vakantie! Heel veel succes Peter met je nieuwe baan!

s